درباره ایسوس
شرکت ایسوس با نام تجاری ASUS به عنوان یک شرکت چند ملیتی تایوانی در زمینه ی فروش سخت افزار های کامپیوتری فعالیت داشته که دفتر اصلی آن در تایپه تایوان قرار دارد. این شرکت محصولاتی نظیر سیستم های رو میزی، لپ تاپ، نوت بوک، تلفن همراه، تجهیزات شبکه، مانیتور، پروژکتور، برد اصلی، کارت های گرافیکی، فضای ذخیره سازی اپتیکی، محصولات چند رسانه ای، تجهیزات جانبی، سرور ها، ایستگاه های کاری و تبلت ها را ایجاد میکند.
این شرکت لقب چهارمین شرکت بزرگ تولید کننده ی سیستم های کامپیوتری را در سال 2015 میلادی به خود اختصاص داد. این شرکت بین ده شرکت برتر در زمینه ی IT در آسیا مطرح بوده و رتبه ی اول را در زمینه ی فروش سخت افزار های کامپیوتری به خود اختصاص داده است
اکثرا این شرکت را با نام تجاری ASUS میشناسند. به نقل از خود شرکت، ایسوس نام خود را از کلمه ی Pegasus به معنای اسب بالدار در افسانه ی یونان گرفته است. تنها چهار حرف آخر این اصطلاح بکار گرفته شد.
تاریخچه
شرکت ایسوس در 1989 میلادی توسط تی تانگ، تد هسو، ویان هسین راه اندازی شد. همه ی این افراد قبلا در شرکت ایسر به عنوان مهندس سخت افزار فعالیت داشتند. در این زمان، تایوان سهم قابل ملاحظه ای در حوزه ی شرکت کنندگان سخت افزار های کامپیوتری دارد. شرمت اینتل، پردازنده های خود را برای شرکت هایی نظیر IBM ( در وهله ی اول) تأمین کرده و شرکت های تایوانی باید تقریبا 6 ماه پس از ارسال نمونه محصولات خود برای IBM منتظر بمانند. به نقل از منابع خبری، ایسوس یک نمونه برد اصلی را با استفاده از یک پردازنده ی اینتل 486 ایجاد نمود ولی در اصل هیچ دسترسی فیزیکی ای به این پردازنده نداشت. زمانی که ایسوس از اینتل خواست تا یک نمونه پردازنده را برای تست در اختیار این شرکت قرار دهد، خود اینتل در کار با این برد اصلی به مشکل برخورد. ایسوس این مشکل را برطرف نمود و مشخص شد که برد های اصلی ایسوس بدون نیاز به تغییرات میتوانند به درستی کار کنند. از آن زمان به بعد، ایسوس اقدام به دریافت نمونه های مهندسی اینتل میکند.
در سپتامبر 2005 میلادی، شرکت ایسوس اولین کارت توسعه گر PhysX را معرفی کرد. در دسامبر 2005 میلادی، ایسوس وارد بازار تلویزیون های LCD گردید و اولین مدل خود با نام TLW32001 را ارائه نمود. در ژانویه ی 2006 میلادی، این شرکت اعلام کرد که قصد توسعه ی لامبورگینی های سری VX را دارد.
در نهم مارس 2006 میلادی، ایسوس خود را به عنوان یکی از تولید کنندگان مدل های Origami مایکروسافت معرفی نمود. در آگوست 2006 میلادی ایسوس به صورت مشترک با شرکت گیگابایت شروع به فعالیت مشترک نمود. در سپتامبر 2007 میلادی ایسوس از فناوری بلوری پشتیبانی نمود و درایو های رایتر BD-ROM/DVD را عرضه نمود.
درژانویه ی 2008 میلادی، به سه شرکت مستقل تقسیم شود: ایسوس، با تمرکز بر کامپیوتر ها و تجهیزات الکترونیکی، Pegatron با تمرکز بر روی تولید برد های اصلی و مؤلفه های آن و unihan با تمرکز بر روی تولید محصولات غیر کامپیوتری.
در دسامبر 2008 میلادی، شرکت open handset اعلام کرد که شرکت ایسوس به یکی از 14 عضو جدید سازمان وی مبدل شده است. این اعضاء به توسعه ی دستگاه های اندرویدی میپردازند و نقش قابل ملاحظه ای بر روی توسعه ی کد های متن با اندروید داشته اند.
در زوئن 2010 میلادی، شرکت ایسوس اقدام به فروش شرکت pegatron نمود. در اکتبر 2010 میلادی، این شرکت و شرکت Garmin به صورت مشترک بر روی اسمارت فون ها کار کردند و البته بعد شرکت Garmin تصمیم گرفت تا از ایسوس جدا شده و به صورت مستقل در این زمینه فعالیت نمود. ین دو شرکت یک اسمارت فون با برند Garmin-ASUS را روانه ی بازار نمودند.
در دسامبر 2010 میلادی، ایسوس اقدام به رونمایی از باریک ترین نوت بوک دنیا با نام ASUS U36 نمود که در آن از پردازنده های 3 و 5 هسته ای اینتل استفاده شده بود.
در ژانویه ی 2013 میلادی، شرکت ایسوس به دلیل کاهش فروش سیستم های کامپیوتری خود، خط تولید این محصولات را متوقف کرد و بیشتر به سمت تبلت ها و اولترابوک ها روی آورد.
از سال 2009 میلادی، شرکت ایسوس بیشتر محصولات خود را در کشور های تایوان، مکزیک و جمهوری چک ایجاد میکند. پارک علم و فناوری این شرکت که در شهر سوژو مستقر میباشد، مساحتی بالغ بر 540 هزار متر مربع دارد.
محصولات
محصولاتی که این شرکت تولید میکند عبارتند از: محصولات هیبریدی 2 در 1، لپ تاپ ها، تبلت ها، کامپیوتر های دسکتاپ، تلفن های همراه، دستیار دیجیتال شخصی، سرور ها، مانیتور، برد اصلی، کارت گرافیکی، کارت صدا، درایو های اپتیکی، تجهیزات شبکه ای، کیس های کامپیوتری، مؤلفه های کامپیوتری و سیستم های خنک سازی کامپیوتری.
درباره ایسر
شرکت ایسر به عنوان یک شرکت تایوانی فعال در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی و سخت افزاری به شکلی بین المللی مطرح بوده که دفتر اصلی آن در شهر نیو تایپه در تایوان مستقر میباشد. این شرکت در زمینهی تولید سیستمهای دسکتاپ، و لپ تاپها، تبلت ها، سرورها و سیستمهای ذخیره سازی، دستگاههای واقعیت مجازی، صفحات نمایش، اسمارت فون و تجهیزات جانبی فعالیت دارد. همچنین خدمات کسب و کار الکترونیکی مختلفی از سوی این شرکت در اختیار بنگاههای تجاری، دولت و مشتریان قرار میگیرد. در سال 2015 میلادی، شرکت ایسر یک مدل کسب و کار جدید را پیاده سازی کرد و از یک حالت تولید کننده، به حالت طراح، بازاریاب و توزیع کنندهی محصولات تغییر موضع داد و در عین حال فرآیندهای تولیدی را از طریق تولید کنندگان همکار انجام میدهد. این شرکت بزرگترین فروشندهی سیستمهای کامپیوتری در چین به شمار میرود.
تاریخچه
ایسر در سال 1976 میلادی توسط "اسان شین و همسرش کرولین یی و 5 نفر دیگر راه اندازی شد و دفتر اصلی آن در شهر هسیچو تایوان مستقر گردید.
این شرکت کار خود را با سرمایهی 25 هزار دلاری آغاز کرد. در ابتدا در زمینهی توزیع تجهیزات الکترونیکی و مشاور در حوزهی استفاده از فناوریهای ریز پردازنده فعالیت نمود. به دنبال آن به ایجاد کیتهای آموزشی MPF-I پرداخت و به دنبال آن به یک تولید کنندهی عمدهی سیستمهای کامپیوتری مبدل گردید. این شرکت در سال 1978 میلادی نام خود را تغییر داد.
ایسر در سال 1998 میلادی کارهای خود را در قالب 5 گروه پیش برد: گروه خدمات بین المللی ایسر، گروه خدمات Sertek ایسر، گروه نیمه هادی ایسر، گروه محصولات اطلاعاتی ایسر و گروه تجهیزات جانبی ایسر. در سال 2001 میلادی این شرکت واحدهای تولیدی خود با نام Beng و Wistron را به فروش رساند تا تنها بر روی طراحی و فروش متمرکز شود.
ایسر سطح فروش خود را در سرتاسر دنیا افزایش داده است و در عین حال هزینههای کاری خود را با استفاده از استراتژیهای بازاریابی و بهترین استفاده از کانالهای توزیع کاهش داده است. در سال 2005 میلادی، این شرکت حدود 7800 نفر را از سر تا سر جهان به استخدام در آورد. در آمد این شرکت از 4.9 بیلیون دلار در سال 2003 به 11.31 بیلیون دلار در سال 2006 میلادی افزایش پیدا کرد.
درطی چند سال اخیر، سهم ایسر از بازار آمریکای شمالی کاهش یافته است در حالی که در مقابل، سهم این شرکت از بازار اروپا افزایش پیدا کرده است.
در اواسط سال 2000 میلادی، نوت بوک ها بیشترین فروش را در صنعت سیستم های کامپیوتری به خود اختصاص دادند که ایسر هم در این راستا بسیار موفق عمل کرد. این شرکت در اروپا به سرعت رشد کرد و زمانی که بعضی از رقبا به فروش آنلاین روی آورند، از کانال های توزیع هدفمند تری برای فروش محصولات به مشتریان استفاده نمود. در سال 2007 میلادی، این شرکت اقدام به خرید Gateway در ایالت متحده و Packard Bell در اروپا نمود و به عنوان سومین تولید کننده ی سیستم های کامپیوتری، دومین تولید کننده ی نوت بوک ها در دنیا مطرح شد. این شرکت تلاش کرده است تا به بزرگترین فروشنده در دنیا مدل شود و از استراتژی سود کمتر و فروش بیشتر برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکند.